tirsdag 15. mai 2007

Velkommen, velkommen

..til den varme stuge!
Første innlegg starter med pangstart.
Bang.
Og jeg kan informere om at dette kommer til å bli en av de
" I dag har jeg spist to egg og vært på skolen med Vigdis"- bloggene.
Ganske detaljert om tustene i hagen og
om de menneskene jeg omgir meg med
(disse kan gå under kallenavn, eller bli redusert til I eller M).
Skal også prøve å høyne språket kompetanse
fra femårsstadiet til noe mer nærliggende
de modne herrer og frøkner. 
Men ingen toårs garanti, kun et mål er jeg redd.
Og helt sant, jeg skal gjøre mitt beste for å unngå
de tørreste og mest inngrodde fagspøkene.
Det er bare å innse først som sist, vi er ikke 
så vittige som vi skal ha det til. 
Selv om vi aldri har påstått noe lignende. 
Men nå er dere advart. Et egg er et egg, tross alt.

For tiden er livet mitt på Universitetet.
Jeg mangler bare ei vannkanne,
et ullpledd, et stk Gøten, et sokkeskift
og en pakke Vanilka- pomeranc 
så er jeg klar til et noe suspekt hybelliv.
Og selv om det høres noe tragisk ut,
kan jeg bare si at jeg egentlig liker det.
Jeg liker Mari og hennes livsnødvendige pauser, 
jeg liker det jeg studerer, jeg liker Lars 
og gruppa og jeg liker at vi er flere som stresser og kan le av hverandre så det spreller godt i magen.

Og om noen uker er vi ferdige, sommerspreke og full av fanden.
Hva jeg gjør til høsten er ikke bestemt,
men er under forhandlinger med selvet.
(...hører jeg et "nei, det skal itj værra lætt"?)

Vel. Dette ble en oppsummering
av dagene som har vært i det siste.
Og som avslutning på det første innlegget får jeg si:
Stay tuned eller få deg litt søvn!
Og ja, søvn er oppskrytt, men dog så skjønnhetsfremkallende:)

Ingen kommentarer: